zondag 15 juli 2012

Zomer ! 2


Zoals ik net al beloofde hier nog een verslagje van de rit van vorige week. Het regent echt niet al de hele zomer, echt waar niet, kijk maar even mee met de (paar) foto's die ik tijdens de Rondje Brabant tocht heb gemaakt.

Prachtige blauwe lucht achter het kunstwerk van de Moerdijkbrug. De vaste stop onderweg naar Drimmelen, waar het beginpunt van de tocht was.



Met de Oude haven van Drimmelen op de achtergrond staan onze trouwe scooters te glimmen in de zon. Tevens geeft de *touroperator* van deze rit even uitleg over de regels en verteld vast wat wetenswaardigheden over de route.



En ondanks de toch echt wel voorspelde buien, niets dan blauwe luchten!!

Onderweg, waar onze touroperator nog wat wetenswaardigheden over de streek vertelde werden we argwanend gadegeslagen door deze onheilspellend kijkende lama. Gelukkig zat hij achter een solide hek!



Bij het restaurant wat voor de lunch was uitgezocht, stond ons vervangende vervoer....


Het was een geweldig restaurant, met meer dan voldoende ruimte binnen én buiten!Uiteraard zijn we lekker buiten gaan zitten, in de schaduw zelfs, anders was het echt te warm geworden.Met bijna teveel pannenkoeken om uit te kiezen was het een super lunch.

Zomaar een mooi zomerplaatje tussendoor...


Na de lunch heeft Toto gewoontegetrouw een tukje gedaan. Om comfortabel te liggen heeft hij zijn neusje onder het touwtje geschoven....

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel foto's meer gemaakt, maar het was een lange, mooie rit, en het weer bleef maar mooi. Ook deze dames op de grote fietskar/bar hadden het uitstekend naar hun zin!

De rit liep overigens tot in België, waar we als goede Nederlanders nog even goeiekoop hebben getankt. Met de 2,62 liter die ik getankt heb, heb ik zeker 30 to 35 cent bespaard!


Terug in Drimmelen nog even nagekletst, en daar begonnen de spetjes te vallen. De spetjes werden al snel een flinke bui, maar eer we bij de Moerdijk waren, was het alweer droog.

Dus echt lieve mensen, het regent echt minder vaak dan jullie denken.

Overigens, nog een kleine anekdote om te laten zien dat je wel je plaats dient te weten. Na onze laatste stop bij de M het laatste stukje reis aanvaard. Op een gegeven moment schoot er iets in mijn oog. Zelfs verwoed knipperen mocht helaas niet baten, en op een gegeven moment deed het zelfs zo zeer dat ik echt even moest stoppen. Volgens afspraak toeteren, langzaam gas los laten ( zodat er niemand op klapt!) en koe uit mijn oog gevist. Ondanks toeteren duurde het heel even eer de kopploeg doorhad dat er wat aan de hand was. Snel even naar voren gereden om te melden wat er aan de hand was, waarop de volgende reactie kwam...
"Ooooooo"( zeer opgeluchte klank in deze ene letter) "Ik dacht dat er wat met Toto was...."Niet echt nodig erbij te vermelden van wie deze reactie kwam, want ik denk dat inmiddels de halve club zo reageert. Toto is de alom geliefde clubmascotte geworden!

En tenslotte, de tip van de dag, vandaag een foto( het motto van het restaurant waar we gegeten hebben:
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten