vrijdag 23 december 2011

Het begint....

.... steeds meer op kerst te lijken!

Toch nog geslaagd vandaag voor een mooi overhemd, gelukkig maar, want anders was het door moeders zo lief opgestuurde colbert, een beetje voor niets geweest. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang.De peertjes staan al op, en de menukaart is in de maak. Huis is bijna op orde, behalve de dingetjes die je tot het laatste moment bewaart, zoals bijvoorbeeld het kleed kattenhaarvrij maken omdat het anders zonde van je werk is. De geur van de eigenwijze peertjes komt me tegemoet als ik de keuken in loop, en ik geniet met volle teugen.

Net even de menukaart in elkaar gedraaid. En hij is weer leuk geworden moet ik zeggen.Ik doe hier beide kantjes bij elkaar tonen, da's het makkelijkst, maar op tafel komt hij rechtop dubbelgevouwen te staan.

Enne, het geweldige kerstmenu... Zoals mijn trouwe lezers gewend zijn, beetje van mezelf, beetje van Jumbo, Lidle en AH dit jaar. Lees hier(2008), hier(2009) en hier (2010) hoe het de voorgaande jaren ging.... De input van AH is dit jaar trouwens in de vorm van een heus recept. Het voorgerecht gaan we helemaal zelf volgens recept in elkaar flansen. Duim maar voor de eters, dat dát goed gaat. 

Dan ga ik nu nog even van een wijntje genieten, en dan mijn bedje in. Morgen toch best wel drukke dag, mijn jaarlijkse megadiner moet natuurlijk wel weer een succes worden...

Tip van de dag: Goede voorbereiding is het halve werk.

1 opmerking:

  1. Leuk om alles van afgelopen jaren terug te lezen.

    En een ontzettend mooi gemaakte menukaart.
    En mooie tekst, vooral als je een warme familie hebt moet je het zeker met elkaar vieren

    Nou even over de eigenwijze stoofpeertjes....rennen die steeds de pan uit of zo?

    Heel veel plezier met het maken van het kerstdiner en met elkaar fijne dagen!

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen