dinsdag 5 juli 2011

Groene Hart tourtocht

Gisteren Eergisteren weer op de scoot weg geweest, ditmaal de Groene Hart tourtocht.

Ik begreep dat het de eerste tocht was van deze organisator. Petje af hoor, het was werkelijk een prachtige tocht, kijkt maar even mee naar de route


Nou ben ik deze keer niet de hele route meegereden. Omdat ik wist dat ik mijn eigen scooter niet ter beschikking zou hebben, en nog niet wist wat ik precies aan de PeopleS zou hebben, had ik afgesproken dat ik in Breukelen in zou stappen. Scooterbuur en the Elroyman vonden dat een strak plan, en zo vertrokken wij rond negen uur vanaf de Algerabrug richting Breukelen.

The Elroyman vond dat zijn scootertje niet vlot genoeg liep, maar ja,een Like vergelijken met een zwaar opgevoerde Zündapp van vroeger, of een PeopleS met een 80cc eronder, da's appels en peren vergelijken als je het mij vraagt, en we reden met een prima tempo naar Breukelen, om daar tegelijk met onze NikonAmsterdammer aan te komen bij het station.

Omdat we daar nog even moesten wachten, had ik nog tijd om het natuurtoilet van Station Breukelen te bezoeken, of eigenlijk beter gezegd, op te zoeken.

Toen iedereen er was konden we op weg, c.q. de weg vervolgen. Uiteindelijk waren we tot een groep van 17 scooters uitgegroeid, die voor het mooi eigenlijk te groot is. Het maakt de groep toch wat trager en wat onoverzichtelijk. EN kan sommige automobilisten ook zodanig ergeren dat ze op een gegeven moment menen het recht in eigen handen te nemen. Dat moest Zandpol helaas bekopen met een kleine schade ( voetsteun eraf gereden)

Maar goed, da's werkelijk mijn enige puntje wat beter had gekund, verder was het werkelijk een schitterende tocht. Over mooie weggetjes, langs prachtige ( oude) boerderijen en schitterende huizen, watertjes enz.


Met als klap op de vuurpijl ene bezoek aan een prachtige oude molen.


Waar we door de enthousiaste molenaar een geweldige rondleiding kregen. Leuk was nog toen hij zei: "Daar rijdt de kleinzoon van de oude molenaar"en dat bleek een man van 83 jaar, te zijn die net langs fietste. Die had vroeger zijn opa nog geholpen in de molen ( die toen nog in Leiderdorp stond)

Daar bij die molen heeft de sectie Capelle en co ( wij dus!)  afscheid genomen. Het was inmiddels al dik vier uur, en het eindpunt zou zeker nog twee uur rijden zijn, en dan vanaf het eindpunt weer naar huis ook nog een dikke tachtig kilometer, dus om ook eens op tijd thuis te zijn  dit besluit genomen.

Wij zijn ontzettend op ons gemakje over Benthuizen en de prachtige Molenviergang bij Zevenhuizen naar huis gereden. Onderweg nog even tijd voor een welverdiend ijsje gemaakt, en zo hebben we weer een heerlijke scooterdag gehad.

Nogmaals, organisator, ontzettend bedankt. Zo'n prachtig stukje Nederland, een mooie molen.Fijn dat je ons meegenomen hebt. Het was een top dag

Rij tot slot nog een stukje mee ( voor de leden de zoveelste keer, want volgens mij heeft iedereen gefilmd deze rit )



Tip van de dag: Delen vermenigvuldigt het plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten