donderdag 23 december 2010

De buit is binnen!

Zo, het zit erop!Ik heb alle boodschappen gedaan. Denk ik. En wat ik nu nog niet in huis heb, dat komt niet meer ook. Vanmorgen de laatste ( dacht ik) maaltijdboodschapjes gedaan. Wat is dat toch leuk in deze tijd om in AH te lopen. Allemaal mensen met karren zo vol dat je even denkt dat je het nieuws dat er een oorlog of ander onheil op uitbreken staat. Moeten we hamsteren?!?!?! Ow nee, er komen een paar feestdagen aan. En het leukste is, dat diezelfde mensen volgende week donderdag met wéér zo'n kar vol lopen.

En dan de mensen die luid lachend met elkaar de *ellende-die-kerst-heet* delen: "Owww, jaaaa, zo gaat dat bij ons ook. Ben zo blij te horen dat jullie dat ook hebben. Het is ook overal hetzelfde, ik dacht dat alleen wij van die stresskippen waren" En dan zijn er nog de echte liefhebbers: "Dit is echt de aller,allerlaatste keer" bijten ze hun winkelpartner toe. En er ligt van alles op hun gezicht, behalve kerststemming.....

En ik liep daar op mijn manier tussen te genieten. Het grootste gedeelte van de buit was al binnen, alleen de puntjes op de i nog. Maar die zoeteaardappelschotel was er echt niet, dus maar even omschakelen. Verder had ik eigenlijk alles vlotjes binnen.

Nog maar een keertje die Terp ( zo heet ons plaatselijk WC) rond. Owww, da's leuk, toch nog maar cadeautje voor dochter gekocht, ondanks dat we dat niet zouden doen. Nog extraatje voor mijn lootje. En bij vriend was vandeweek een wijnglas gesneuveld, dus daar ook maar twee van kopen. Oh, nee toch niet de goede,laat maar dan. Ow, leuk tafelkleedset, neem mee. En zo na twee rondjes Terp had ik zelfs mijn wijntjes voor bij het diner, en alle mogelijke cadeautjes gekocht. Inclusief één voor mezelf! Een nieuw triominospel. Zo'n echte mooie dure.

Alles wat ik dit jaar overgeslagen heb aan kerststemming zat er vandaag goed in. Thuis het kerstdiner voor paps morgen uitgewerkt en mooi op menukaartjes gezet.Het is weer een plaatje geworden, al zeg ik het zelf! 


Carpaccio
met veldsla pijnboompitjes en balsamico
*****
Coquilles St-Jaques
in Chablis-truffelsaus
*****
Kalkoenfilet
in truffelmarinade met amandelschaafsel
Pommes Duchesse
Fagots de haricots vert au lard
Sugarsnap
in tijmhoningsaus
*****
Triffle bavarois
met witte chocolade en kersensaus 

Dit is het geworden! Not to shaby, al zeg ik het zelf. Het is natuurlijk wel weer een soort van Gooise-Vrouwen-hetlevenisleuk-kerstmenu, maar dat weten jullie alleen maar omdat ik het er eerlijk bij zeg. Mijn vader leest dit blog niet, en komt bovendien niet bij AH, dus dat komt goed uit!

Vanavond kwam ik er achter dat ik toch echt nog even naar de Koperwiek wilde. En dat ik dat eigenlijk liever gelijk deed, dan morgen haast-haast, dus daar ook nog maar een rondje gemaakt. En nu heb ik dus echt alles binnen. Echt! Zelfs nog een leuk kerstjurkje! En twee leuke glazen kandelaars voor op het mooie nieuwe tafelkleed. Herstel, één, ik hoorde inderdaad al iets in de tas Nou jaaaaa, dan één. Minder is meer zeg ik dan gewoon 

En dan  ga ik nu lekker op de bank zitten. Genieten van een leuke film terwijl ik de laatste cadeautjes nog inpak. Laat de kerst maar komen!

Tip van de dag: Sta eens stil, en verwonder je.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Irene,

    Die rennende mensen geven mij altijd het gevoel,dat ik "iets" vergeten ben.Karren vol,afgeladen tot en met.....en daar loop ik dan tussen....met een winkelmandje half gevuld met spulletjes.

    By the way...hier gaat alles goed hoor. Heb zelfs mijn blogje bijgewerkt.
    Ik heb het "druk" gehad de laatste tijd,maar dat hoor je nog wel.

    Schöne weihnachten Irene....maak er wat moois van.

    Toedels, John

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dat is de juiste spirit ! Zo te horen ben je ook gebeten door het kerstgevoel ;-) En je menu, jeetje zeg, zo'n tijd in de keuken, knap hoor hahahaha ! Groot gelijk hoor, zo'n AH-menu, vlug, lekker en voordelig .. (nou ja, dat laatste misschien niet, maar dat maakt niet uit). Hele fijne kerstavond, eet smakelijk en tot zondag !!

    BeantwoordenVerwijderen